null

NOWA JAKOŚĆ SYMULACJI

KUP TERAZNOWE FUNKCJONALNOŚCI

V-SIM 6.0 to specjalistyczny program komputerowy, umożliwiający zgodną z zasadami dynamiki analizę ruchu i zachowania pojazdów, symulacje zderzeń oraz analizy zachowania pieszego oraz pasażera i kierowcy pojazdu. Powala na rekonstrukcję różnych scenariuszy przebiegu zdarzenia drogowego przy uwzględnieniu złożonych interakcji w układzie Otoczenie-Człowiek-Pojazd. Algorytmy obliczeniowe zostały zaprojektowane do modelowania skomplikowanych interakcji między obiektami w środowisku 3D, z uwzględnieniem zaawansowanych modeli pojazdu i modelu wielobryłowego ciała człowieka MULTIBODY.   

 

Może być stosowany w: 

  • rekonstrukcji wypadków drogowych, 
  • projektowaniu pojazdów i ich podzespołów lub analizie potencjalnych modyfikacji, 
  • inżynierii drogowej, 
  • edukacji i badaniach 
  • rekonstrukcji upadków z wysokości oraz wypadków przy pracy 
  • analizach biomechanicznych 

 

Wspiera pracę: 

  • biegłych sądowych, 
  • firm ubezpieczeniowych, 
  • Policji, 
  • uczelni, 
  • instytutów badawczych, 

Zbuduj realistyczne środowisko ruchu w oparciu o dane zewnętrze: chmury punktów, mapy udostępnione przez Google, dane WMS.

Wykorzystaj numeryczny model człowieka do badania zdarzeń z udziałem pieszych. Stwórz symulację z udziałem obiektów z biblioteki 20 000 pojazdów oraz innych obiektów.

Przeprowadź profesjonalną rekonstrukcję zdarzenia w postaci symulacji w realistycznym środowisku 3D.

Wygeneruj obrazową dokumentację z zachowaniem wszystkich standardów postępowania procesowego.

V-SIM 6.0 - NOWOŚCI

Sprawdź nowe funkcjonalności:

POBIERZ

       Najważniejsze nowości:

 

    • Nowe funkcjonalności modelu wielobryłowego MULTIBODY, w tym Pasażer/Kierowca jako model wielobryłowy MB, zastosowanie pasów bezpieczeństwa oraz wprowadzenie modelu MB dziecka

 

    • Nowe możliwości zastosowania chmur punktów, w tym odtwarzanie ruchu pojazdów bezpośrednio po chmurze punktów

 

    • Rozbudowany tryb 3D, w tym łatwiejsze poruszanie kamerą oraz nowe możliwości wizualizacji pojazdów

ŚRODOWISKO

DANE ZEWNĘTRZNE

Stłuczka_w_Kato_vehsim5_2

Przyspiesz swoją pracę wykorzystując cyfrowe szkice miejsca zdarzenia, dostępne dane przestrzenne w sieci Internet, skany 3D, otwarte formaty danych wektorowych i bez przeszkód wykorzystaj je w swoich analizach.

INFRASTRUKTURA

Infrastruktura

Szybko twórz środowisko symulacji 2D i 3D korzystając z narzędzi do tworzenia dróg i biblioteki obiektów infrastruktury: oznakowania drogowego, przystanków, barier energochłonnych.

CECHY OTOCZENIA

Cechy otoczenia 1

Wprowadź mechaniczno-pogodowe parametry fizycznego środowiska symulacji na potrzeby analizowanego zdarzenia.

OBIEKTY SYMULACJI

POJAZDY

Pojazdy

Wykorzystuj bazę danych technicznych ponad 20000 pojazdów mechanicznych i stale rozszerzaną bibliotekę sylwetek 3D nadwozi.

CZŁOWIEK

Człowiek

Za każdym zdarzeniem drogowym stoi człowiek. Modeluj wpływ kierowcy, pasażera i pieszego na przebieg zdarzenia wykorzystując m.in. model MULTIBODY ludzkiego ciała.

INNE OBIEKTY

Inne obiekty

Uwzględniaj w swojej symulacji łatwe w obsłudze, inteligentne obiekty otoczenia (lustra uliczne, sygnalizację świetlną, oświetlenie uliczne).

ANALIZA

DYNAMIKA RUCHU

Dynamika ruchu 2

V-SIM równa się Vehicle Simulation. Odtwarzaj ruch uczestników ruchu drogowego w warunkach symulacji 3D wykorzystując zaawansowane modele mechaniczne, m.in. modele opony lub układu hamulcowego.

ZDERZENIA

Zderzenia

Wykorzystuj modele: impulsowy lub siłowy. Łatwo zasymuluj przebieg zderzenia oraz zachowanie pokolizyjne pojazdów, pieszych i innych obiektów.

NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE

Narzędzia wspomagające

Wspieraj swoje symulacje wykorzystując optymalizator, synchronizację z nagraniami video oraz szeroką gamę narzędzi pomiarowych.

REZULTATY

WIZUALIZACJA

Wizualizacja

Za pomocą animacji 3D przedstawiaj przebieg zdarzenia z punktu widzenia dowolnego obserwatora i zapisuj je pod postacią zrzutów ekranu lub nagrań video.

SZKICE I RAPORTY

Szkice i raporty

Wykorzystuj dedykowane narzędzia i generuj dokumentację ze swoich analiz do zamieszczenia w aktach sprawy.

EKSPORT DANYCH

Eksport danych

Uzyskuj wykresy zależności parametrów obiektów symulacji w czasie, eksportuj pliki z danymi liczbowymi i poddawaj je dowolnej analizie. 

ŚRODOWISKO

DANE ZEWNĘTRZNE

V-SIM 6.0 umożliwia import danych cyfrowych zawierających informacje o środowisku, obiektach i parametrach ruchu:

  • Chmury punktów pozyskane ze skanerów 3D oraz dronów, dane 3D
    z systemów eSURV
  • Szkice sytuacyjne sporządzone w programie plan
  • Dane z serwisów Web Map Service (WMS) w postaci aktualnych i
    archiwalnych fotomap
  • Dane przestrzenne udostępniane przez Google (ortofotomapy, numeryczne modele terenu 3D)
  • Ortofotografie – zdjęcia metryczne przekształcone w programie Photorect
  • Modele 3D obiektów, terenu(*.fbx ,*.obj., modele 3D pojazdów *.dxf)

INFRASTRUKTURA

Wiemy, jak istotne jest odtworzenie realistycznych elementów otoczenia. V-SIM oferuje w tym zakresie szereg możliwości:

  • Moduł kreślenia odcinków dróg, obszarów nachylonych i skrzyżowań, w tym tych o ruchu okrężnym.
  • Predefiniowane zestawy odcinków dróg. 
  • Inteligentne wspomaganie płynnego łączenia odcinków drogi.
  • Bibliotekę pionowych i poziomych znaków drogowych spotykanych na polskich oraz zagranicznych drogach.
  • Aktywne elementy oznakowania pionowego i poziomego.
  • Projektowanie własnych znaków przy pomocy biblioteki szablonów.
  • Bibliotekę modeli słupków oraz barier energochłonnych zgodnych z krajowymi wytycznymi.
  • Biblioteka ponad 30 wzorów ogrodzeń z możliwością edycji.
  • Obiekt bramownica.
  • Umieszczenie programowalnej sygnalizacji świetlnej. 
  • Umieszczenie latarni drogowych realistycznie generujących plamy światła. 

Poza rozmieszczeniem elementów infrastruktury drogowej, w dowolnej fazie tworzenia środowiska symulacji V-SIM można dokonać innych operacji: 

  • Rozmieszczenia śladów ujawnionych na miejscu zdarzenia przy użyciu obiektów 2D i 3D z biblioteki – np. obuwia, przedmiotów osobistych. 
  • Dodawania elementów otoczenia – drzwi balkonowych, okien, budynków.
  • Dokonania i umieszczenia pomiarów krzywoliniowych lub kątowych. 
  • Modyfikacji globalnego lub wprowadzenia lokalnego układu odniesienia dla swoich pomiarów. 
  • Wprowadzenia prostych geometrycznych kształtów: wielokątów, krzywych. 
  • Rozmieszczenia grup obiektów na różnych warstwach oraz sterowania ich widocznością. 

CECHY OTOCZENIA

Przebieg i rezultat zdarzenia drogowego jest zależny od wielu czynników mechaniczno-pogodowych. V-SIM umożliwia modyfikację ich, między innymi poprzez: 

  • Wybór współczynników przyczepności różnego typu nawierzchni oraz o różnym typie wilgotności z dostępnej bazy materiałów. 
  • Różnicowanie współczynnika przyczepności różnych odcinków drogi, a także elementów samej drogi (pobocza, chodnika, itp.)
  • Określenie sztywności zderzeniowej barier energochłonnych i innych elementów otoczenia. 
  • Wprowadzenie parametrów wiatru bocznego. 
  • Wizualizację położenia Słońca i Księżyca. 
  • Diagram położenia Słońca umożliwiający odczyt jego lokalizacji, kierunku padania promieni słonecznych, wschodów i zachodów dla danych współrzędnych geograficznych.
  • Modyfikację krzywych światłości latarni ulicznych na potrzeby analiz widoczności. 

OBIEKTY SYMULACJI

POJAZDY

Centralnym obiektem większości zdarzeń drogowych jest pojazd mechaniczny. Proces uzyskiwania wiadomości o parametrach danego pojazdu stanowi często wyzwanie samo w sobie. W tym zakresie, z pomocą przychodzi V-SIM oferując: 

  • Bazę danych o uwzględnianych w obliczeniach symulacyjnych parametrach ponad 20000 pojazdów, w tym samochodów osobowych, autobusów, naczep i wielu innych 
  • Stale rozwijaną bibliotekę realistycznych sylwetek 3D wielu modeli pojazdów  
  • Możliwość wykorzystania wielu z uniwersalnych sylwetek modeli nadwozi pojazdów, takich jak SUV, sedan, hatchback itp. 
  • Baza danych obejmująca ponad 200 sylwetek motocykli
  • Sylwetki transportu osobistego jako obiekty kinematyczne

Baza danych parametrów pojazdów obejmuje: 

  • Model, rocznik pojazdu 
  • Podstawowe dane geometryczne, takie jak rozstaw osi, zwis przedni itp. 
  • Dane o masie pojazdu  

Dla zainteresowanych ekspertów, istnieje zamówienia usług utworzenia sylwetki 3D wybranego pojazdu. 

V-SIM oferuje także możliwość współpracy z AUTOVIEW, bazą sylwetek 2D pojazdów.

pojazdy

CZŁOWIEK

Aspektem o szczególnym znaczeniu w V-SIM są analizy potrąceń osoby pieszej, jak również zachowania pasażera/kierowcy pojazdów z uwzględnieniem interakcji z wnętrzem pojazdu. Na ich potrzeby można skorzystać z: 

  • Modelu MULTIBODY – do modelowania zachowania ciała od chwili zderzenia
  • Modelu człowieka kinematycznego – do analiz możliwości uniknięcia wypadku 

Oba modele zostały wyposażone w bazy danych o różnych sposobach poruszania się pieszych (bieg, chód), co znacząco ułatwia wszelkie analizy zachowania osoby pieszej w fazie przedkolizyjnej. 

Nowe narzędzie – Człowiek MULTIBODY umożliwia automatyczne odtwarzanie przebiegu całego zdarzenia płynnie łącząc pierwszą, kinematyczną fazę z anatomicznym i naturalnym wyglądem ciała i jego ruchu z fazą analizy dynamiki ruchu aktywowaną w wybranej chwili lub w momencie wystąpienia zderzenia.

Generator modelu MULTIBODY pozwala na stworzenie ekwiwalentu ciała dorosłego człowieka obu płci oraz dzieci z gotowymi biozgodnymi charakterystykami ruchu stawów. Dedykowane narzędzie do ustawiania pozycji stawów pozwala na odwzorowanie dowolnej pozycji wyjściowej ciała w chwili rozpoczęcia symulacji. Istnieje również możliwość symulowania kontaktu między MULTIBODY a elementami infrastruktury, oraz między wieloma modelami MB.

człowiek

INNE OBIEKTY

Czasem szczegół ma znaczenie. Poza zachowaniem człowieka oraz pojazdu, istotnym czynnikiem jest także stan elementów otoczenia w chwili zaistnienia zdarzenia. W V-SIM istnieje możliwość zamodelowania innych obiektów symulacji: 

  • Luster drogowych lub lusterek bocznych – do celów analiz widoczności 
  • Sygnalizacji drogowej – z możliwością łączenia sygnalizatorów w grupy i zadawania im programu sygnalizacji 
  • Latarni drogowych – z dowolnie ustawianymi krzywymi światłości  
  • Oświetlenia samochodowego – z możliwością wykorzystania jednej z typowych charakterystyk lamp samochodowych 
Inne obiekty

ANALIZA

DYNAMIKA RUCHU

O wielu z aspektów zdarzeń drogowych, np. możliwości wykonania danego manewru lub uniknięcia kolizji, decyduje fizyka. W tym celu, w V-SIM istnieje możliwość skorzystania z wielu zaawansowanych modeli mechaniczno-numerycznych pozwalających na realistyczne odwzorowanie zachowania prowadzonego pojazdu. Należą do nich: 

  • Numeryczne modele opony 
  • Modele zawieszenia, reagującego na zadane przez Ciebie manewry 
  • Modele silnika, układu przeniesienia napędu, kierowniczego i hamulcowego 
  • Modele aerodynamiki pojazdu 
  • Modelowanie rozkładu masy wewnątrz pojazdu (położenie pasażerów, ładunku) 
  • Modelowanie sprzęgu oraz przyczepy 

W V-SIM jest również możliwość zamodelowania szczególnych sytuacji jak np.: zakleszczenie koła, spadek ciśnienia w kole lub przerwanie sprzęgu. 

Dynamika ruchu

ZDERZENIA

Rezultatem wielu zdarzeń drogowych jest kolizja uczestników ruchu drogowego. Wyniki tej kolizji (stopień i lokalizacja uszkodzeń, położenie pozderzeniowe uczestników ruchu) mogą zapewnić wiele istotnych informacji o przebiegu zdarzenia lub manewrach wykonywanych przez uczestników. 

W V-SIM do dyspozycji są dwa znane z teorii zderzeń modele zderzeń pojazdów: 

  • Model impulsowy  
  • Model siłowy 

Program umożliwia modyfikowanie automatycznie określanych parametrów zderzenia, takich jak ustawienie płaszczyzny stycznej, współczynnik tarcia, punkt przyłożenia wektora siły/impulsu siły. Detekcja zderzenia obliczana jest medotą 2D lub 3D.

Możliwa jest również wizualizacja parametrów zderzenia (płaszczyzna styczna, wektor impulsu, stożek tarcia) oraz deformacji nadwozi. Sposób i zakres deformacji odpowiada obliczonym parametrom zderzenia.

zderzenie

NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE

W trakcie swoich analiz napotkasz zadania wymagające od Ciebie modyfikacji wielu parametrów lub porównywania z danymi rzeczywistymi. W celu usprawnienia Twojej pracy, V-SIM oferuje wiele wbudowanych narzędzi: 

  • Optymalizator – narzędzie często stosowane w rekonstrukcji do wyznaczenia zestawu warunków początkowych danego zdarzenia 
  • Narzędzia pomiarowe – do wymiarowania liniowego i kątowego 
  • Synchronizacja animacji symulacji i nagrania video np. z monitoringu 
  • Możliwość śledzenia parametrów wybranego obiektu w czasie 
Narzędzia wspomagające

REZULTATY

WIZUALIZACJA

Możliwość przedstawienia wyników symulacji fizycznej w postaci grafiki animacji komputerowej jest przydatna w praktyce opiniodawczo-eksperckiej. W tym celu, w V-SIM istnieje możliwość: 

  • Przedstawienia wszystkich symulacji w widoku 2D lub 3D 
  • Ustawienia dowolnej pozycji obserwatora – śledzenia z tego widoku przebiegu zdarzenia 
  • Śledzenia symulacji z zadaną prędkością lub krok po kroku  
  • Wizualizowania stanów ograniczonej widoczności, aktualnego oświetlenia, położenia Słońca i Księżyca 
wizualizacja

SZKICE I RAPORTY

Wielu ekspertów w swojej pracy potrzebuje generować dokumentację z przeprowadzonych symulacji. Korzystając z V-SIM można:

  • stworzyć szkic miejsca zdarzenia z dowolnej chwili symulacji,
  • automatycznie wygenerować raport z przeprowadzonej symulacji, zawierający dane o przyjętych parametrach środowiska symulacji, parametrach ruchu i zderzeń pojazdów wprowadzonych przez użytkownika lub obliczonych przez program, oraz wizualizację zderzeń.

EKSPORT DANYCH

Czasem potrzebujesz dodatkowo opracowywać wyniki analiz w zewnętrznych edytorach – lub utworzyć raport w preferowanym edytorze tekstowym. Z V-SIM swoje rezultaty można wyeksportować do wielu formatów: 

  • Dane o ruchu i stanie obiektów – do formatu tekstowego lub arkusza kalkulacyjnego Excel 
  • Zrzuty ekranu – do standardowych rozszerzeń plików graficznych 
  • Nagrania video – do typowych rozszerzeń plików video, wykorzystując kodeki lub bez kompresji 

Korzystając z narzędzia do porównywania nagrań video, możesz wyeksportować plik video jednocześnie prezentujący nagranie rzeczywiste oraz własnoręcznie wykonaną animację. 

Eksport danych

SZKOLENIA

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą nadchodzących szkoleń

null